آوریل 16, 2020

توسعه اپلیکیشن پزشکی توسط شرکت اپل

کمپانی اپل شب گذشته علاوه بر رونمایی از نسل جدید گوشی‌های آیفون، آیپد و اپل‌واچ درباره موضوع مهم دیگری نیز صحبت کرد و آن توسعه یک اپلیکیشن پزشکی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، یکی از جزئیات جالب توجه رویداد بزرگ اپل ، راه اندازی یک اپلیکیشن جدید است تا افراد بتوانند دادهها و سوابق پزشکی خود را با پژوهشگران به اشتراک بگذارند.

اپل برای توسعه اپلیکیشن تحقیقاتی پزشکی خود قرار است با سه موسسه تحقیقاتی مهم در ایالات متحده همکاری کند. این سه موسسه تحقیقاتی عبارتند از “دانشگاه هاروارد”، “بیمارستان زنان برایام” و “دانشگاه میشیگان”.

البته این نخستین بار نیست که شرکت اپل با موسسات مهم همکاری می‌کند چرا که پیشتر و در سال ۲۰۱۷ نیز این کمپانی با همکاری پژوهشگران “دانشگاه استنفورد” تحقیقاتی را تحت عنوان “تحقیقات قلب اپل”(Apple Heart Study) برای سلامت قلب انجام داد و طی آن داده‌های جمع آوری شده توسط اپل واچ مورد استفاده قرار گرفت. طی آن مطالعه بیش از ۴۰۰ هزار فرد شرکت کردند و سپس پژوهشگران از داوطلبان خواستند برنامه خاصی را دانلود کرده و داده‌های خواسته شده را در آن وارد کنند.

“جف ویلیامز”(Jeff Williams) ، مدیر عملیات اپل گفت: پس از انجام یک پروژه تحقیقاتی با همکاری دانشگاه استنفورد دریافتیم می‌توانیم تحقیقات پزشکی بیشتری را انجام دهیم و به نسل‌های آینده کمک کنیم.

این اپلیکیشن پزشکی رایگان از اواخر سال جاری برای کاربران ایالات متحده قابل استفاده خواهد بود و هر کاربر که مایل است می‌تواند برنامه را دانلود کرده و با وارد کردن اطلاعات از آن استفاده کند. داده‌های پزشکی افراد به صورت محرمانه در اختیار محققان قرار خواهد گرفت و پژوهشگران برای انجام سه پروژه پزشکی مهم از آن استفاده خواهند کرد.

1 Comment

  1. سلام، این یک دیدگاه است.
    برای شروع مدیریت، ویرایش و پاک کردن دیدگاه‌ها، لطفا بخش دیدگاه‌ها در پیشخوان را ببینید.
    تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *